Ocenjevanje znanja učencev v maju
- Podrobnosti
Dragi učenci, spoštovani starši in skrbniki,
prejeli smo Sklep ministrice o ukrepih za nemoteno opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela v OŠ v šolskem letu 2019/20 ter Priporočila za ocenjevanje znanja v OŠ. Prosim vas, da zapisano skupaj preberete in se o ocenjevanju pogovorite.
1. Ocenjevanje znanja učencev
Ocenjevanje znanja učencev se v času izobraževanja na daljavo lahko izvaja tudi individualno. Pri predmetih z največ dve uri tedensko, se znanje učencev oceni najmanj dvakrat letno. Pri predmetih z več kot dve uri tedensko, se znanje učenca oceni najmanj trikrat v šolskem letu. Znanje učenca se v 2. ocenjevalnem obdobju pri vsakem predmetu oceni vsaj enkrat. Če je učenec med 1. 2. 2020 in 16. 3. 2020 že pridobil oceno, ni nujno, da ga učitelj oceni še po 16. 3. 2020, ampak upošteva ocene, pridobljene do 16. 3. 2020. Učitelj lahko učenca oceni tudi v času izobraževanja na daljavo. Če na podlagi predhodno pridobljenih ocen pri predmetih, ki potekajo 3 ure ali več tedensko, učitelj ne more določiti zaključne ocene, lahko v obdobju od 16. 3. 2020 do konca izobraževanja na daljavo učenca oceni dvakrat. Učitelj omogoči učencem vpogled v popravljen in ocenjen izdelek z ustrezno zapisano obrazložitvijo oziroma povratno informacijo o dosežku. Učitelj učencu zagotovi možnost popravljanja ocen. Pri ocenjevanju znanja učencev s posebnimi potrebami učitelj izhaja in individualiziranega programa, ki ga prilagodi nastalim razmeram.
Pri ocenjevanju znanja iz posameznega predmeta učitelj uporablja različne načine ocenjevanja glede na cilje oziroma standarde znanja, pri čemer ne velja, da večina ocen ne sme biti pridobljena na podlagi pisnih izdelkov. Učencu, ki je v 2. ocenjevalnem obdobju pridobil negativno oceno iz posameznega predmeta, mora učitelj omogočiti, da je ocenjen še najmanj enkrat do zaključka pouka v šolskem letu.
V času izobraževanja na daljavo učitelj ocenjuje znanje, ki je bilo ustrezno obravnavano, utrjeno in z različnimi oblikami in metodami tudi preverjeno. Pri ocenjevanju znanja učitelj uporablja oblike in metode, ki jih je uporabljal že pri preverjanju znanja. Učitelj se izogiba ocenjevanju znanja s pisnimi preizkusi znanja. Učenec ima možnost izdelek/dokaz o naučenem, ki bo ocenjen, na podlagi povratnih informacij, ki izhajajo iz kriterijev ocenjevanja znanja, izboljšati.
Priporoča se, da pri določanju zaključne ocene učitelj pretežno izhaja iz ocen, pridobljenih do 16. 3. 2020.
Ocenjevanje znanja v 1. in 2. razredu
Prvošolcem in drugošolcem učitelj oceni napredek pri doseganju standardov znanja, pri čemer upošteva, da so cilji in standardi v učnih načrtih praviloma nastavljeni na ravni triletja in bo mogoče izpad nadomestiti v 2. oziroma 3. razredu.
Ocenjevanje znanja od 3. do 9. razreda
Pri učencih, kjer poteka številčno ocenjevanje znanja, učitelj upošteva, katere učne cilje iz učnega načrta bodo učenci lahko dosegli v času izobraževanja na daljavo in katere standarde znanja bodo lahko izkazali.
2. Nacionalno preverjanje znanja
Nacionalno preverjanje znanja učencev v 6. in 9. razredu se v šolskem letu 2019/20 ne izvede.
Zavedam se, da je pred nami odgovorno obdobje sodelovanja in sobivanja na drugačen način. Verjamem, da nam bo s skupnimi močmi uspelo, ravnateljica Brigita Smogavec
Naše želje in prošnje glede izobraževanja na daljavo
- Podrobnosti
Spoštovani starši in skrbniki,
v sredo, 8. 4. 2020, ste od našega računalnikarja dobili vabilo k izpolnjevanju ankete o poteku pouka na daljavo. Verjamem, da imate vsi veliko dela in da nekateri še niste uspeli pristopiti k reševanju. Pred nami so trije praznični dnevi brez šolskih obveznosti in verjamem, da boste v času do konca praznikov imeli dovolj časa, da anketo izpolnite. Rezultati nam bodo v veliko pomoč pri načrtovanju dela v prihodnje. Zato vljudno vabljeni k izpolnjevanju naše ankete na spletnem naslovu:
https://forms.gle/qC94AHy6LCRjhiJm7
Še enkrat vas prosimo, da s skupnimi močmi v izobraževanje na daljavo vključimo vse učence pri vseh predmetih, saj bomo le tako lahko sledili njihovemu napredku. Preverjanje znanja bo učinkovito, če bo učitelj dobil dobro povratno informacijo in takrat, ko bodo učenci večino nalog opravili sami. Pri izobraževanju na daljavo je pomembno dobro počutje in zdravje učencev. Učenci morajo prevzeti tudi odgovornost za svoje učenje in znanje. Če temu ni tako, je sedaj priložnost, da to tudi uspešno storijo.
Želim vam veliko zdravja in umirjene praznične dni, ravnateljica Brigita Smogavec
Izobraževanje na daljavo v mesecu aprilu
- Podrobnosti
Spoštovani učenci, starši, skrbniki in učitelji,
z okrožnico št. 092-83/2020 nas MIZŠ poziva, da v šolah v mesecu aprilu svoje aktivnosti usmerimo predvsem preverjanju znanja brez ocenjevanja, zagotavljanju vključitve v izobraževanje na daljavo vseh učencev in posebni pozornosti ranljivim skupinam učencev ter učencem z učnimi in drugimi težavami. Vsem učencem moramo omogočiti napredek v njihovem znanju.
V izrednih razmerah izobraževanje na daljavo ne more biti realizacija ur po klasičnem urniku, temveč doseganje temeljnih ciljev in standardov znanja. Učitelji morajo usmerjati aktivnosti na tak način, da bodo v največji možni meri upoštevali dejavnike, ki vplivajo na celoten proces učenja in na počutje učencev.
Pripravljajo se tudi potrebne spremembe Pravilnika za preverjanje in ocenjevanje znanja, ki bodo omogočale možnost ocenjevanja učenčevega napredka in drugih dopustnih načinov ocenjevanja, število potrebnih ocen pri določenem predmetu in način zaključevanja ocen pri posameznem predmetu ter zaključka šolskega leta.
Do takrat pa vam želim veliko uspešnega dela, energije, strpnosti in zdravja, ravnateljica Brigita Smogavec
Bili smo Polančiči
Tone Partljič
Režiser šolskih gledaliških predstav 1974 - 1999
Šestdeset let Osnovne šole bratov Polančičev. Pa saj živiva z ženo s to šolo že dobrega pol njenega veka! Od leta 1972. No, zdaj skoraj ne več, ko je Milka že v penziji. Se še spomnim mame Julke Polančič.
Več