|
Med 19.11.2001 in 19.12.2001 je na naši šoli razstavljal Ludvik Pandur. Za vtise učencev klikni tu. LUDVIK PANDUR Novejšo likovno ustvarjalnost akad. slikarja,
specialista Ludvika Pandurja, ki jo na tokratni razstavi predstavlja v izboru
zadnjih dveh let, lahko morda
najbolje označimo kot metamorfozno slikarstvo, saj izrablja slikovno površino
v smislu alkimične posode za izvajanje kontinuiranih in večpomenskih
oblikovnih, barvnih, kompozicijskih,
motivskih, ikonografskih, simboličnih in tematskih preobrazb, ki pa so
reverzibilna in evolucijska hkrati. Transmutacije se dogajajo tudi na področju
likovnega izraza, ki je sicer notranje trden, kot prima materia, dopuščajoč
neprestano nastajanje novih antičnih, manierističnih, baročnih, impresionističnih,
ekspresionističnih in asociativno-abstraktnih likovno prvinskih in vsebinskih
interpretacij, ki se med seboj venomer prelivajo. Hkrati pa lahko opazimo tudi
značilno prepletanje severnjaške ostrine z južnjaško mehkobo oziroma moškega
in ženskega principa. Sinteza mitologije in stvarnosti je tako vseprisotna
stalnica Pandurjeve programske likovne ustvarjalnosti,
kjer se srečujejo antične legende v neskončnih jadranskih in iberskih
pejsažih z zgodnje srednjeveškimi germanskimi sagami v alpskih in predalpskih
pokrajinah. In seveda pravljična dežela Štajerska, ki je hkrati izhodišče
in stekališče Pandurjevega umetniškega in filozofskega delovanja, neke vrste alkimičnega v.i.t.r.i.o.l.a., kjer človek po
zaključenih procesih iniciacije najde lapis alchymicum v zemljinih nedrih,
simbolu lastne duše, ki se zliva z animo mundi. Izrazito globinsko-prostorsko učinkovanje na
principih slikovitega sloga, skorajda neizčrpne koloristične kombinacije, kjer
posredujejo tudi enakovredni nekromatski črno-sivo-beli odtenki vtis barvne
pestrosti, klasični prostorski vozel kot osnovni kompozicijski princip, uglašen
z na videz kompozicijsko improvizirano ekspresivno gestualnostjo na robu
akcijskega izraza, modelacija s pomočjo ritmiziranih črtkanih in točkastih
potez, ki jih mestoma povezuje zrahljano oblikotvorno linijsko omrežje, in kot
posledica, značilno zvočno-gibajoče učinkovanje likovne celote, so morda
najopaznejše značilnosti sodobne Pandurjeve slikarske produkcije.
Navkljub bogatim likovno teoretičnim in kritiškim analizam se zdi
pravkar omenjeni, zvočno-kompozicijski vidik umetnikove ustvarjalnosti po
krivici zapostavljen, saj je prav glasba, vključno s plesom (ob naravi in
literaturi), njegov najbolj priljubljen medij, iz katerega črpa navdih za svoje
"tabelne suite" ali "audio vizualne zapise na celuloznih
nosilcih". Poteza, znak in objekt pomenijo Pandurju
enakovredna semantična sredstva, katerih večplastno kriptografsko sporočilo
lahko dojamemo šele ob pozornem opazovanju, ki pa prinaša zmeraj nekoliko
drugačne zaključke, pač v skladu z metamorfoznim značajem likovnih del.
Samostojni
likovni kritik
|