ALEKSANDER ŠERER
Aleksander
Šerer se je rodil 4.10.1957 v Beogradu. Po končani osnovni šoli se je vpisal
na Srednjo šolo za industrijsko oblikovanje v Beogradu in jo uspešno končal.
Leta 1977 je začel s študijem arhitekture in designa na Fakulteti za uporabno
umetnost v Beogradu.Diplomiral je oktobra 1982 z odlično oceno pri profesorju
Vebru. Diplomska naloga je bila razstavljena na zaključni razstavi študentov:
Fakulteta uporabnih umetnosti v Beogradu in leta 1984 še v prostorih Kreditne
banke Maribor.
Leta 1984 se je zaposlil v Marlesu v Mariboru, kjer je projektiral pohištvo. Je
član Društva oblikovalcev Slovenije in Društva arhitektov Maribor. Za design
je prejel visoka priznanja in nagrade:
1987 - zlati ključ in zlata skrinja na Beograjskem sejmu; 1988 - zlati ključ
na Beograjskem sejmu, 1989 - diploma za najboljšo stvaritev na natečaju za
jugoslovansko pohištvo/89.
Tako, kot je uspešen dizajner, je tudi uspešen slikar. Slikati je začel že
pri prof. Jovanoviču, ko se je pripravljal za sprejemni izpit na fakulteto.Od
leta 1990 dela samostojno kot kulturni delavec. Svoje slike razstavlja od leta
1994 predvsem na skupinskih razstavah. V likovnem razstavišču na naši šoli
se slikar prvič predstavlja s samostojno razstavo.
Diplomirani arhitekt, Aleksander Šerer, se je z osnovami likovnega izražanja
seznanil že na Fakulteti za uporabno umetnost v Beogradu, vendar pa je svoje
znanje do pred kratkim uporabljal predvsem z namenom vizualnega predstavljanja
svojih projektov s področja notranje opreme in nizkih gradenj, kar je njegova
poklicna specializacija. Šerer običajno skicira svoje projekte v prepoznavnem
realistično stiliziranem slogu z natančnimi proporci, skladno z geometrijsko
perspektivičnimi zakonitostmi, pogosto pa vključuje tudi človeško figuro
tako v interiernih kot v eksteriernih upodobitvah. Za razliko pa učinkujejo
njegova likovna dela, ki jih tokrat prvič predstavlja v smislu celovitejšega
pregleda dosedanjega opusa, popolnoma nasprotujoče, ne le v izraznem, marveč
tudi v motivskem pogledu.
Likovnoumetnostni ustvarjalnosti v ožjem pomenu se je avtor pričel
intenzivneje posvečati šele pred nekaj leti, ko je začutil potrebo po
notranjem očiščevanju in čustvenem sproščanju s pomočjo slikanja oziroma
risanja domišljijskih, skorajda sanjskih upodobitev na širokem prehodu
stilizacije v abstrakcijo z nadrealističnim nadihom. Z oblikotvornimi
linijami, ki jih izrisuje na papir, bodisi s čopičem v temperi bodisi
pogosteje z barvnimi svinčniki, upodablja domišljijske, skoraj fantazmagorične
kompozicije med seboj prepletajočih se zoomorfno, antropomorfno in vegetabilno
stiliziranih likov. Na podlagi barvne modulacije plastično učinkujoče,
organsko prepletene oblikovne konstrukcije so nameščene v monohromatsko
brezprostorje, ki poudarja idealistično zasnovano likovno pripoved. Le-ta je
osredotočena po eni strani na barvno in objektno kompozicijo, po drugi pa na
vsebinsko - izpovedno sožitje upodobljenih likov, kjer prevladujejo oblike ptičev
(simbol zraka), rib (simbol vode) in rastlin (simbol zemlje), vmes pa nastopajo
tudi tehnično učinkujoče konstrukcije, vse v smislu enotno delujočega
organizma v enotnem biotopu.
Likovna dela Aleksandra Šererja lahko doživljamo kot utopično težnjo po
harmoničnem delovanju posameznih enot, tako živega in neživega sveta kot tudi
duhovne in materialne stvarnosti, ki bi se naj med seboj dopolnjevale in ne
izključevale, kot se to žal dogaja v resničnem življenju.
Likovni kritik, Mario Berdič