ZAP.
ŠT. NALO-GE
|
PROJEKTI, NALOGE, DEJAVNOSTI, KI JIH NAČRTUJETE V TEM OBDOBJU
|
ŠT. CILJA
(Kateri izmed 12 ciljev Zdravih šol ustreza nalogi?)
|
CILJI
(Kaj nameravate doseči z določeno nalogo, akcijo, projektom ...? Kratkoročni oz. dolgoročni cilji)
|
CILJNA SKUPINA
(učenci po razredih, učitelji, starši, šolski tim…)
|
IZVAJALCI
(Kdo jo bo izvajal?)
|
TRAJANJE NALOGE
· 1-3 dni
· 1 teden
· 1-3 mes.
· polletna
· celoletna
|
METODE IN OBLIKE DELA
|
1.
|
Prežihova bralna značka.
Angleška bralna značka.
Nemška bralna značka.
|
4
4
|
Privzgojiti pri učencih odnos do branja in knjige ter opozoriti na negativne posledice pretiranega gledanja nekvalitetnega TV programa in pretiranega sedenja za računalnikom.
Branje knjig spodbuja učence k aktivnejši in ustvarjalnejši izrabi prostega časa.
|
učenci
1.- 3. razreda
1. – 9. razred
|
Mirjam Klavž Dolinar, šolska knjižničarka
in razredničarke
ga.Gotlih
ga.Šisernik
|
celoletna,
( zaključek maratona v mesecu septembru naslednjega šolskega
leta )
|
pogovor,
delo z besedilom
|
2.
|
Rdeča nit: Zdrav način življenja
Dodatni programi povezani s športom:
- oddelki s povečano telesno aktivnostjo
- različni tečaji
- interesne dejavnosti
|
1
9
4
|
Učenci 2.,3.,4. in 5. razreda izvajajo uro športne vzgoje vsak dan (5 učnih ur na teden) in se zavedajo pomembnosti telesne aktivnosti za zdravje in dobro počutje.
V sklopu »športnih oddelkov« učenci sodelujejo v različnih tečajih (rolkanje, badminton, kolesarjenje…)
Učenci sodelujejo v interesnih dejavnostih, kjer razvijajo svoje potenciale na kulturnem, športnem, socialnem in okoljskem področju.
|
učenci razredne stopnje
|
učitelji razredniki in dodatni učitelj športne vzgoje
|
celoletna
|
praktično delo
|
3.
|
Rdeča nit: Dodatni programi povezani s športom in gibanjem:
- šole v naravi
( zimske, letne,
taborjenje )
|
1
9
4
|
Učenci izvajajo telesne aktivnosti v naravnem okolju, pridobivajo znanja v okolju in se družijo.
|
ŠN – 2.r.
ŠN – 3.r.
ŠN – 4.r.
ŠN – 5.r.
ŠN – 7.r.
|
|
tedenska
|
praktično delo
|
4.
|
Poklicna orientacija
(Kam in kako)
|
4
|
Pomagati učencem pri poklicni orientaciji in jih pripraviti na vpis v srednje šole, da bo prehod zanje čim lažji.
|
učenci 8. in 9. razreda
|
šolska pedagoginja Dijana Hauc Hoffmann
CIPS
|
celoletna
|
pogovor,
razlaga, svetovanje
|
5.
|
"Vaje za koncentracijo in sproščanje"
|
4
5
|
Z ustreznimi vajami odpraviti problem koncentracije.
|
pedagoški delavci ( za
učence razredne stopnje )
|
Dijana Hauc Hoffmann
|
2 delavnici
|
praktično delo
|
6.
|
"Učimo se učiti"
|
1
|
Naučiti učence, kako se učiti.
|
učenci 4. razreda
|
Dijana Hauc Hoffmann,
Darko Hederih
|
6 ur
|
praktično delo
|
7.
|
Rdeča nit: Zdrav način življenja
Specifični preventivni vzgojno- izobraževalni, svetovalni in drugi programi za preprečevanje zasvojenosti in drugih negativnih vedenjskih odklonov otrok in mladine
… ter posebne razredne ure
|
1
5
8
11
|
Preprečiti zasvojenost in druge negativne vedenjske odklone otrok in mladih.
Učenci so s pomočjo publikacije »Samo ti odločaš« - Komu lahko zaupam osebne podatke in kdaj? pri razrednih urah govorili o varstvu osebnih podatkov…
|
učenci naše šole
|
razredniki,
šolska svetovalna služba,
Svetovalni center za otroke…
Informacijski pooblaščenec
(2007 izdal publikacijo)
|
Celoletna
2 razredni uri
|
pogovor,
predavanja
|
8.
|
Dejavnosti in aktivnosti na dnevih dejavnosti:
- Akvarij, terarij,
- Vrtnarija,
- Naravna zelišča,
- Domovanje vidre…
|
1
9
|
Pridobivati znanje v naravnem okolju in se zavedati sožitja človeka in okolja, v katerem živi. Spoštovati naravo, rastlinstvo in živalstvo.
|
učenci razredne in predmetne stopnje
|
pedagoški delavci in
zunanji sodelavci
|
4 ure za posamezno dejavnost
skozi vso šolsko leto
|
razlaga,
pogovor,
demonstr.,
praktično delo
|
9.
|
"Varno vključevanje v promet"
Sodelovanje pri akcijah:
- Šolska pot – Vozimo pametno
- Rumene rutice
- Bodi preVIDEN
- Kolesarski izpit
- Bistro glavo varuje čelada
- Red je pas pripet!
(PASAVČEK)
|
5
6
9
|
Pridobivati znanja in spretnosti za varno vključevanje v promet.
S čelado poskrbeti za varno vožnjo s kolesom.
Uporaba pasa za varno vožnjo.
|
učenci
starši
učitelji
učenci 2. a in 2. b
|
razredniki,
mentorji prometnih krožkov,
Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu
|
celoletna
|
razlaga,
pogovor,
demonstr.,
praktično delo,
lutkovna predstava
|
10.
|
Rdeča nit: Skupaj delamo za zdravje
Dejavnosti:
- Svetovni dan vod
(7. april)
- Dan Zemlje
(22. april)
- Mednarodni dan
gibanja (10. maj)
- Svetovni dan družine
(15. maj)
- Dan Sonca (28. maj)
|
1
2
4
6
|
Obeležiti dneve, ki nas opominjajo, da se moramo strpno obnašati do narave in živeti z naravo. Ne pozabiti na slogan:
SKUPAJ DELAMO ZA ZDRAVJE!
|
pedagoški in drugi strok.
delavci učenci šole
|
šolska TV
razredniki
|
1 ura
razredne ure
|
predavanje
pogovor
|
11.
|
"Zdravo življenje"
- Spodbujajmo nekajenje
|
1
4
11
|
Seznaniti učence z negativnimi vplivi zasvojenosti in kako se le te obvarovati. Seznaniti jih s posledicami zasvojenosti.
|
|
razredničarke
|
celoletna
|
predavanje
pogovor
|
12.
|
Varstvo okolja
(zbiralna akcija papirja)
|
4
|
Zbrati veliko odpadnega papirja in očuvati drevesa pred posekom.
|
učenci in delavci šole
|
Darko Hederih, mentor šolsk. parlamenta
|
tedenska
|
praktično delo
|
13.
|
Rdeča nit: Zdrav način življenja (prehrana)
- Solatni bife in dva menuja,
- Dietni jedilnik (jedi z moko brez glutena)
|
5
9
|
Izbirati med vrstami solat in med mesnim ter nemesnim obrokom.
Pripraviti dietno hrano za učence.
|
učenci šole
|
šolska kuhinja
|
celoletna
|
|
14.
|
"Nikoli ni prezgodaj"
(program za predšolske otroke)
Izvedli bomo še naslednje delavnice:
- »Da bo roka ubogala« (2 delav.),
- »Z miško po tipkovnici« (4 del.),
- »Razgibajmo telo«
(4 delavnice),
- »Čira-čara
hokus-pokus«
(4 delavnice)
|
1
4
|
S pomočjo pesmi, pripovedovanja, zanimivih poskusov, športnih aktivnosti…bomo pod vodstvom naših strokovnih delavcev skušali otrokom olajšati prehod iz vrtca v šolo.
|
šolski novinci
starši
učitelji
|
Hederih,
tim učiteljic I. triade,
ostali učitelji
|
celoletna
|
delavnice
pogovor
predstavitve
|
15.
|
Zdravstvena in zobozdravstvena preventiva
- pregledi,
- Zdrav nasmeh -zdrav mladostnik
|
12
11
|
Skrbeti za svoje zdravje.
Skrbeti za zdrave zobe.
|
učenci šole
|
Dispanzer za šolske otroke in mladino
|
celoletna
|
predavanje
pogovor
praktično delo
|
16.
|
Rdeča nit: Zdrav način življenja
"Zberi pogum in povej"
( preventivni program za preprečevanje nasilja v šoli)
|
1
4
|
Pripraviti učence do tega, da spregovorijo o nasilju, ki ga doživljajo ali opazijo v šoli.
|
učenci po oddelkih
(4. b, 5. b,
6. a)
|
MŠŠ,
policijske postaje
|
celoletna
|
pogovor ob ogledu videokasete
|
17.
|
Rdeča nit: Zdrav način življenja
"Strpnost, medsebojni odnosi, reševanje konfliktov…"
|
|
Pripraviti učence do tega, da spregovorijo o nasilju, ki ga doživljajo ali opazijo v šoli.
|
učenci po oddelkih
(4. b, 5. b,
6. a)
|
Socialna pedagoginja, Ema Fene
|
celoletna
|
|
18.
|
Projekt
»Z glavo na zabavo«
|
4
|
Sodelovanje v projektu, s katerim želijo mlade naučiti, da se lahko zabavajo tudi brez alkohola, drog in drugih odvisnosti. In ker to niso samo besede na papirju, ampak se učenci udeležijo takšne vodene zabave, je to zanje poučna in sprejemljiva izkušnja.
|
učenci 6., 7., 8. in 9. razreda
|
Fundacija Z glav o na zabavo,
MOM
|
14. 03. 2008, Štuk
|
vodeni program z zabavo
|