Bili smo Polančiči

Zvezdana Bercko

Učenka OŠ bratov Polančičev 1968–1976

Tole pišem med krompirjevimi počitnicami. In še vedno se mi zdi smešno, da se tako imenujejo. Kot se mi zdi tudi nepojmljivo, da imajo otroci, komaj sploh dobro začnejo šolsko leto, že počitnice! Mi smo morali na ene in edine, če seveda ne štejem poletnih, čakati do srede januarja. In še marsičesa, kar je danes samo po sebi umevno, takrat ni bilo, bilo pa je kup drugih reči, ki se danes (tudi meni) zdijo smešne, trapaste ali poneumljajoče.

Več

Dragi učenci, spoštovani starši in skrbniki,

prejeli smo Sklep ministrice o ukrepih za nemoteno opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela v OŠ v šolskem letu 2019/20 ter Priporočila za ocenjevanje znanja v OŠ. Prosim vas, da zapisano skupaj preberete in se o ocenjevanju pogovorite.

1. Ocenjevanje znanja učencev

Ocenjevanje znanja učencev se v času izobraževanja na daljavo lahko izvaja tudi individualno. Pri predmetih z največ dve uri tedensko, se znanje učencev oceni najmanj dvakrat letno. Pri predmetih z več kot dve uri tedensko, se znanje učenca oceni najmanj trikrat v šolskem letu. Znanje učenca se v 2. ocenjevalnem obdobju pri vsakem predmetu oceni vsaj enkrat. Če je učenec med 1. 2. 2020 in 16. 3. 2020 že pridobil oceno, ni nujno, da ga učitelj oceni še po 16. 3. 2020, ampak upošteva ocene, pridobljene do 16. 3. 2020. Učitelj lahko učenca oceni tudi v času izobraževanja na daljavo. Če na podlagi predhodno pridobljenih ocen pri predmetih, ki potekajo 3 ure ali več tedensko, učitelj ne more določiti zaključne ocene, lahko v obdobju od 16. 3. 2020 do konca izobraževanja na daljavo  učenca oceni dvakrat. Učitelj omogoči učencem vpogled v popravljen in ocenjen izdelek z ustrezno zapisano obrazložitvijo oziroma povratno informacijo o dosežku. Učitelj učencu zagotovi možnost popravljanja ocen. Pri ocenjevanju znanja učencev s posebnimi potrebami učitelj izhaja in individualiziranega programa, ki ga prilagodi nastalim razmeram.

Pri ocenjevanju znanja iz posameznega predmeta učitelj uporablja različne načine ocenjevanja glede na cilje oziroma standarde znanja, pri čemer ne velja, da večina ocen ne sme biti pridobljena na podlagi pisnih izdelkov. Učencu, ki je v 2. ocenjevalnem obdobju pridobil negativno oceno iz posameznega predmeta, mora učitelj omogočiti, da je ocenjen še najmanj enkrat do zaključka pouka v šolskem letu.

V času izobraževanja na daljavo učitelj ocenjuje znanje, ki je bilo ustrezno obravnavano,  utrjeno in z različnimi oblikami in metodami tudi preverjeno. Pri ocenjevanju znanja učitelj uporablja oblike in metode, ki jih je uporabljal  že pri preverjanju znanja. Učitelj se izogiba ocenjevanju znanja s pisnimi preizkusi znanja. Učenec ima možnost izdelek/dokaz o naučenem, ki bo ocenjen, na podlagi povratnih informacij, ki izhajajo iz kriterijev ocenjevanja znanja, izboljšati.

Priporoča se, da pri določanju zaključne ocene učitelj pretežno izhaja iz ocen, pridobljenih do 16. 3. 2020.

Ocenjevanje znanja v 1. in 2. razredu

Prvošolcem in drugošolcem učitelj oceni napredek pri doseganju standardov znanja, pri čemer upošteva, da so cilji in standardi v učnih načrtih praviloma nastavljeni na ravni triletja in bo mogoče izpad nadomestiti v 2. oziroma  3. razredu.

Ocenjevanje znanja od 3. do 9. razreda

Pri učencih, kjer poteka številčno ocenjevanje znanja, učitelj upošteva, katere učne cilje iz učnega načrta bodo učenci lahko dosegli v času izobraževanja na daljavo in katere standarde  znanja bodo lahko izkazali.

2. Nacionalno preverjanje znanja

Nacionalno preverjanje znanja učencev v 6. in 9. razredu se v šolskem letu 2019/20 ne izvede.

Zavedam se, da je pred nami odgovorno obdobje sodelovanja in sobivanja na drugačen način. Verjamem, da nam bo s skupnimi močmi uspelo, ravnateljica Brigita Smogavec